Love actually

Har ni egentligen tänkt på hur starkt ordet kärlek är. Kärlek kan vara så mycket olika saker. Det första man tänker på är väl en pojke och en flicka som är kära i varandra. Men kärlek är så mycket mer än så, tänk dig själv: sina kompisar, hur mycket man gillar och uppskattar dom. Sin familj, familje och syskonkärlek är ju bland det viktigaste som finns för att ha en fungerande familj. Om man tycker om något väldigt mycket, en matrrätt, ett djur en färg o.s.v ja du förstår. Allt detdär är kärlek. Kärlek är inte alltid så lätt, kärlekens plåga är tvärtom bland det hemskaste och jobbigaste som finns. Men vi lever i den. Det går inte att slippa undan den. Och alla över hela jorden vet ju vad kärlek är och man kan förstå varandras kärlek till varandra även om man inte fattar språket eller känner personen. Det kan bara vara ett leende, en kram, ett ord som kan övertyga en. Det är så häftigt.
"Love is alourond" som de säger i min favoritfilm Love actually och det är så sant som sagt. Jag såg den filmen senast i Lördags med Johanna. Det var nog runt 20:nde gången jag såg den. Den blir aldrig dålig eller uttjatad. Tvärtom blir den nästan bättre för varje gång jag ser den. Så om du aldrig har sett den, se den! Det är en uppmaning och jag lovar att du inte kommer ångra dig. Den är både rolig och lite hemsk samtidigt som sannolikheten är stor.
Så jag tycker att man verkligen ska ta vara på de som älskar en och berätta det för de som man gillar att man gör det så ofta man kan. Hur perfekt den är and so on..

Jag älskar många kan jag bara säga
Ha det så bra
//hanna

Kommentarer
JOJO

Lobster = love :P

2008-12-10 @ 18:29:47
URL: http://anywayday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback