It's raining cats and dogs!

Tja, det här jävla regnet gör min likt förbannad. När man väl fått detta fantastiska sommarlov vägrar gud eller vem det nu är som bestämmer att det ska vara pissigt väder så att vi inte ska få vara ute och njuta.
Jaja, jag har trevligt inne också. Även om jag gärna byter ut gummistövlar mot galdiatorskor eller converse. Det är ju faktiskt väldigt mysigt att vara inne att se på en bra film, äta varma bullar eller kanske favoritgodiset, men en härlig picknick eller en kväll på fotollsplanen slår det ändå med hästlängder.

Jaja, vädret kommer väl förr eller senare. Och även om vädret inte kommer till mig så jag kommer ju jag till vädret om lite mer än en vecka. Det kommer bli helt grymt bra.
Idag har jag vart med najsiga Johanna R eller så räcker det med att jag säger Johanna för Jojan(kindofjohanna.blogg.se) kallas ju inte Johanna av mig iallafall.
Jag och Johanna var i stan och istan för att fixa en massa ärenden tills hennes konfa och liknande...sen drog vi hem till henne. Trevligt. Regnigt. Skrattigt.

Påvägen hem pratade jag med Mands som ringde, jag stannade för ovanlighetens skull vid en lyktstolpe intill min gata och läste på en kattefterlysningslapp. När jag stog där och läste dök katten fram, ja, juste den katten jag stog och läste om. Eftersom mands fortfarande var i andra änden så sprang hon ut från sitt hus som inte var mer än ca 70 m bort. Jag ringde numret, och tack och lov att de hade skrivit hur gammal den var och att den hade ett rött halsband o.s.v för annars hade jag nog inte vart så säker på att det var den. Och även fast kattens ägare bodde väldigt nära platsen vi hittat den på var vi hjältarna.. (eller mer jag dårå) haha x)...matten blev överlyclig, puttade på oss en massa pengar till hittelön (så typisk brommafamilj som inte rikigt tänker efter vad det är den ger bort egentligen) kloka som vi är tog vi endast emot hundra kronor var. Hhaha.. jaja det tackar man ju inte nej till i första taget.

Nu blev detta inlägg långt, men hörni är det inte bra att jag fått upp blogglusten igen? :D
Ha det bra!
//hanna

Kommentarer
Amanda

haha, ja du är duktig hanna. men vem var det som fick hela sin tröja nersmutsad? :P

2009-06-15 @ 12:34:43
hanna

haha, du!!! :D

2009-06-15 @ 12:38:21
URL: http://skrattarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback