Varför jul?

Nu tycker ni säkert att jag är väldigt nedlåtande och glädjedödande men julen är överskattad. De flesta i min ålder har ingen religös tro för kristendomen eller någon annan religon av de som jag känner. Alla längatr till jul i flera veckor.. det e väl mest paketen? Klart det e mysigt med kalle anka och umgänget men iallafall. Varför är detta så stort? När man är liten hyperventlilerar man ju kvällen den 23 december. Men nu, enligt mig iallafall så är jul inget speciellt. Och det beror inte på att jag tillhör en annan religion men jag har alltid firat jul ändå. Så vad tror man på?
Jag tror inte på tomten
Jag tror inte på jesus
Jag tror inte på gud
Det som jag tror är att granen kommer barra lika mycket som vanligt.

Det här betyder nu inte att jag inte gillar jul för det gör jag. Och extra skönt är det med lovet.. men om varje människa tänkte igenom hur mycket pengar och tid den spenderar under juldagarna och framförallt innan så kommer man kanske ställa sig frågan, varför?

Jaja.. sluttänkt om detta.

//hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback