Avgaser, slöjor och kebab

Tjena tjena!
Jag är som ni förstått hemma igen från turkiet vilket är väldigt skönt men tråkigt. Men jag hade nog inte klarat av att vara där så mycket längre. Istanbul är en väldigt speciell och spännande stad. Jag fick se en massa olika sidor av staden som kan förändras bara man svänger om hörnet kommer man in i slummen direkt från affärsgatorna. Det framgår tydligt att det är ett U-land och att det inte är med i EU. Jag rekomenderar verkligen att åka dit om man inte är rädd för att saker är annorlunda och inte alltid så frächt. Men jag har lärt mig massor och har haft ett underbart kul höstlov tillsammans med mina kompisar och mamma o pappa mfl.
Jag har så otroligt mycket att berätta om själva dagarna i Istanbul men i helhet kan jag säga att vi åt, sov, gick och tittade. Sen fotade jag en hel del också. tempraturen låg på 20-25 grader så där gick jag barbent i t-shirt.. Shoppingskörden bestog av två skalar, men turkiskt mönster om man ska kalla det så.
Priserna var låga för oss svenskar men i de internationella butikerna var de dom samma.. Topshop var nog lite billigare men orkade inte prova eller köpa någonting där.
Jag hoppas att ni haft ett bra lov ni med!

Ha det så toppenbra i den kommande skolveckan!
//hanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback